laupäev, 3. jaanuar 2009

"Nafta!" ETVs

Ma olen nii tänulik, et ETV vahendusel saab nüüd jälle väärt teatrietendusi vaadata. 2. jaanuari õhtul oli "Nafta!" ja järgmisel nädalal näidatakse "Kumalasemett".

Eliza Day kirjutas, et tema pettus, sest montaaž oli väga kehv. Ma arvan, et eks see üks ühe-kahe kaameraga üles võetud lavastus oli, võib-olla üldse mitte telekas näitamiseks salvestatud, vaid kuhugi arhiiviriiulile panemiseks mõeldud. Ja mulle tegelikult ei meeldi teatrit telekast vaadata. Iga ETENDUS ON ERINEV, kas või publiku erinevuse tõttu. Salvestuse vaatamine tähendab ju, et vaatan ühte etendust ühe publikuga. Siiski ei ole ma päris nõus, et kõik hea kaotsi läks. Pigem vastupidi, "Nafta!" puhul sai lugu tervikuks justnimelt teleekraanil. Nägin muidugi teatris ka alles ühte viimastest etendustest, mistõttu polnud võimalust üle vaadata jne. Imetlen ikka ja jälle, kuidas NO-teatris osatakse näiliselt lihtsate šketsilike lahendustega luua nii mitmekihilisi asju! Mirteli lauluoskus ei ole kaugeltki särav, aga see ei oma üldse tähtsust. Oh, selles lavastuses on nii palju tahke, et vaataks veel ja veel. Üldse, küsimus ei ole üldse naftas, "küsimus on ainult rahas" (nagu ütles tabavalt viidatud-tsiteeritud peaminister Ansip).

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar