laupäev, 17. jaanuar 2009

Adolf Rühka ehk Risto Kübar

Eile õhtul oli ETVs jälle teatriõhtu. Võimalus vaadata "Adolf Rühka lühikest elu". Mul on veel väga eredalt meeles, kuidas istusime sõbrannaga Draamateatri väikse saali esimeses reas ja vaatasime ühte viimastest statsionaaris olevatest etendustest. Ma nagu ei olnud uskunud, et see midagi nii erilist on, et ilmtingimata ära vaadata tuleks. Kusjuures Draamateatri välja antud näidendiraamatu olin enne läbi lugenud. See minu puhul eriti tavaline ei ole. Ja näidend on minu arvates pigem keskmine, aga Ingomar Vihmar tegi lavastajana imet.

Igatahes selleks ajaks, kui mina "Adolf Rühkat" Draamas nägin, oli Risto juba tükk aega mu lemmiknäitleja. Ei teagi, miks. Aga tema hapruses, plastilisuses on midagi väga ainukordset. Ja tahame või mitte, aga sageli kipub olema, et veel jalgupidi lavakas olijate hulgas on väga vähe selliseid, kes selliseid suuri osi nagu Adolf Rühka nii hästi mängida suudavad. Vähemalt mulle tundub nii.

"Risto Kübar Adolf Rühkana annab vanematele kolleegidele silmad ette," kirjutati omaaegses Eesti Ekspressi arvustuses.

Salvestise ülisuur pluss on "Adolf Rühka lühikese elu" puhul kindlasti see, et tükk oli võetud lindile mustvalgena. Või oli Külli Reinumägi parukas ikka punane? Oi kui hästi see andis ajastut edasi! Üks huvitav tähelepanek veel. Teatris olin näinud Mari-Liis Lille, nüüd Mirtel Pohlat. Poleks ealeski uskunud, et nad seda rolli nii sarnaselt mängivad! Pelgalt hääle põhjal oleksin vist eile õhtul arvanud, et ongi Mari-Liis. Ometi on neil kahel näitlejannal ju väga erinevad hääled!

Järgmisel reedel "Popi ja Huhuu". Kes aitaks meenutada, kas Tiit Sukk ja Taavi Teplenkov olid selle lavastuse lavalaudadel oleku ajal umbes sama vanad kui Risto Kübar "Adolf Rühka" ajal?

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar