pühapäev, 19. juuli 2009

Säästuteater Endla moodi

Endla teater müüb argipäeviti ajavahemikus kell 12-14 suvehooaja etendustele pileteid poole odavamalt. Ma küll ei tea, kui palju sel kellaajal pileteid ostetakse, aga vabu kohti on enamikule etendustele saada ka samal päeval. Enamikule sellepärast, et reedel tahtnuksin meelsamini vaadata "Ballettmeistrit". See oli välja müüdud. Vaatasin siis teist võimalikku etendust - "Pimedusega löödud".

"Pimedusega löödud" žanrimääratlus on psühholoogiline triller. Ma ei ole mitte kunagi varem teatris trillerit vaadanud. Ja selle žanri fänni minust ei saa ka. Kuigi Tiit Palu lavastuse kohta saab ilusti öelda, et kerge suvine vaatamine. Lavastus oli kena, Silver Vahtre kunstnikutöö korralik ja näitlejate mäng oli nauditav. Gloria osas olnud väikse tüdruku mäng pani tundma, nagu vaataks Kalle Blomkvisti loo lavastust. Ma ainult ei mõista, miks ei raatsi Endla teater etenduse eel kavalehel kuidagi ära märkida, kes konkreetsel õhtul mängib? Juba "Karges meres" ajas mind segadusse, et Marika Vaarikut ei tulnudki. Raivo E. Tamm on ikka supernäitleja! Ja ometi üks lavastus, kus Karin Tammaru mulle väga meeldib. Ega pimeda inimese mängimine laval eriti kerge pole.

Seda lavastust reklaamiti kui tänavust suvetükki, aga nüüd on muidugi juba selge, et vaadata saab veel ka sügisel. Kuidas ma ka ei mõtleks, meeldib mulle teatris suvelgi vaadata pigem midagi niisugust, mis sügavale hinge poeb, millegi üle sügavalt järele mõtlema paneb. Minu viga, aga ei istu mulle eriti selline säästuteater. Tahaks vähemalt mõista põhjust, miks üks või teine lavastus siin ja praegu vajalik on. Viriseda ei taha, sest kindlasti paljude vaatajate jaoks on selline suveteater kõige paslikum variant kõigist võimalikest. Mul hakkas kahju sellest, et lõpp vajus ära. Teise vaatuse algul keris tempo mõnusalt üles ja siis hakkas ja hakkas venima ega tahtnud kuidagi ära lõppeda.

Muide, Endla suure saali toolid on mugavaimad Eestis! Kinos olemise tunne on, ja selline tunne on teatrilaval mängitava trilleri puhul just väga vajalik.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar