teisipäev, 21. veebruar 2012

Pipi Pikksukk Estonias

Igal põlvkonnal peaks olema oma Pipi. Paljude jaoks on ainuvõimalik Pipi Helgi Sallo, paljude teiste jaoks Katrin Karisma. Mittetallinlasena ei ole mul nende kummagagi küll vanuse tõttu, küll logistilistel põhjustel erilist seost. Kõige krooniks ei ole Pipi kui lasteraamatukangelane mulle kunagi eriti meeldinudki. Sellegipoolest on Ülo Vinteri muusikali iga lavastus huvitav.

Praegustel Pipi-ealistel on Rahvusooperi "Pipi Pikksuka" lavastuses võimalus kohtuda kolme Pipiga. Lavastaja otsustas nii, et Pipit kehastab laps, kõiki teisi lapsi aga täiskasvanud. Sõltub, milline koosseis parajasti mängib, ja põlvkondlikku ühtset arvamust siit ei sünni. Mina nägin jaanuari alguses Pipi rollis Ingel Marlen Mikku, kes oli väga vahva ja julge. Näitlejameisterlikkuse poolest teeb silmad ette nii mõnelegi koolitatud näitlejale. Aga ma olen täiesti kindel, et ka teised kaks Pipit on sama head ja vahvad. Nii hea peategelase kõrval mõjusid ülejäänud lapsed-täiskasvanud võõrastavalt, vähemalt Tommi ja Annika võinuksid olla samuti lapsed.

Andres Dvinjaninovi lavastus on siiski värske. Ma ei ole kunagi osanud "Pipit" niiviisi tõlgendada. Nii positiivselt ja nii tänapäevaselt. Või siis näen mina praegusel ajahetkel selle vana lasteraamatu lugusid teises valguses? Eriti kõnekas oli Kurrunurruvuti saare põlisasukate tants ja üldse kõik, mis seal toimus. Aga ka näiteks koolitund Liina Tennosaare kooliõpetaja juhtimisel. Keset lava paigutatud karussell-maja-mägi on nutikas lahendus, sest nii on suudetud vältida lastelavastuses arusaamatuna mõjuda võivat rekvisiitide liigutamist ja edasi-tagasi vedamist. Retrolikud lapsevankrid täidavad nii apteekri- kui ka kommikäru rolli.

Lavastusest ei puudu ka röövlid, kes kuuluvad eelkõige täiskasvanute rikutud maailmapilti. Nähtud etenduses vihjasid nad näiteks tol hetkel aktuaalsele elamislubade skandaalile. See koht kõneleb paremini muidugi täiskasvanud vaatajaga, aga sealsamas tembutab jälle härra Nilsson, keda mängib Alo Kurvits ja kes vääriks lausa eraldi peatükki, aga teda PEAB ISE NÄGEMA. Nagu kogu lavastustki.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar