teisipäev, 26. aprill 2011

Hariv "Rio"

Hollywoodi multikatööstus on leidnud suurepärase viisi, kuidas teha multikaid nii, et need oleksid sisu poolest tõesti tähelepanuväärsed. Algust tegi "Autod" , mille linastumise järel olevat 66. maantee USAs ülipopulaarseks muutunud. Jätkas "Üles", millel on praeguse menufilmi "Rioga" arvestatav hulk ühiseid jooni: mõlemas filmis viiakse lapsed imetlema Lõuna-Ameerika loodust ja mõlemas on üks peategelane esialgu nohiklik raamatukoi. Didaktika missugune, sest keskkond on maailmas teema number üks ja teadmishimu tuleb tänapäeval propageerida kõikvõimalike turunduslike ja mitteturunduslike võtete ja vahenditega.

"Riot" reklaamitakse kui filmi "Jääaja" tegijatelt. "Jääajaga" ei ole sellel filmil midagi pistmist, kuid "Rio" on selge näide, et tänapäeval ei ole multikate tegemisel mingi probleem enam tohutu värvipaleti kasutamine ja pidev kõige liikumine. Rio de Janeiro sambakarnevali melu algab kohe filmi alguses, kui kirevate lindude ja muude vihmametsaloomade tantsu kujutatakse nagu kaleidoskoobi klotside liikumist. Imeilus ja väga lõbus. Sambarütmis.

Film väljasurevat liiki esindavast sinisest aarast kulgeb 2/4 taktimõõdus. Algab see kinni püütud linnupoja autokastist väljapudenemisega lumises Minnesotas. Linnupoja leiab väike tüdruk, kes otsustab tema eest hoolitseda, kasvatab ta üles ja paneb nimeks Blu. Kui mõlemad on ohtralt tarkust kogunud, tuleb mängu armastus ja reis Rio de Janeirosse.

Rio de Janeiro on lihtsalt imeilus linn! Juhtuda võib seal küll hirmsaid asju, aga jääb mulje, et see kõik käib asja juurde ja lihtsalt sobib Rio de Janeirosse. Filmi loojad ei ole ära unustanud ka portugali keelt, mis annab filmi sügavusele ja läbimõeldusele ainult kaalu. Vahva film, milles eestlase jaoks on lisaks värvirohkusele kaugete maade näitamise tõttu topeltkogus eksootikat.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar