neljapäev, 27. mai 2010

Kolmemõõtmelised Belka ja Strelka

Ma olen üks neist, kes ei ole seni veel õppinud hindama 3D-filme. Uudsust selles tehnoloogias enam ei ole ja ka lisaväärtust võrreldes 2D-ga minu meelest eriti mitte. Aga ilmselt on just niimoodi filmipildi vaatamine mõne aasta pärast ainuvõimalik. Ja lastele see alates mingist vanusest väga meeldib. Sellepärast läksime ka "Kosmosekoeri Belkat ja Strelkat" (Белка и Стрелка. Звёздные собаки) vaatama Solarise kinno, mitte Coca-Cola Plazasse. Viimases on ju vaid 2D-versioon. Ühtlasi oli see mu esimene käik Solarise kinno.

Venemaal on kõik võimalik, s.t eestlastel kulub arvatavasti esimese 3D-filmi tegemiseni veel tükk aega. Raha või mis tahes selle põhjuseks ka ei oleks. Kindel ei ole, kas "Kosmosekoerad Belka ja Strelka" on venelaste esimene katsetus selles tehnoloogias, aga üks nüanss tekitas selle kahtluse küll. Nimelt on see läbi ja lõhki kompott seni tehtud Hollywoodi multikatest ja vanadest vene multikatest.

Film on vene keeles, eestikeelsete subtiitritega. Minu arvates see ei olegi mõeldud vaatamiseks kõige väiksematele, sest kuigi vägivalda on erinevalt tüüpilisest Hollywoodi filmist vähe, tuleb tausta tundmine kasuks. Ma ei kujuta ette, et selline film võiks kõneleda Lääne-Euroopas. Mulle meenus mõnes kohas isegi Pelevini "Omon Ra". Väljaõpe oli väga nõukogulik või venelik. Niisamuti oli filmis rohkel Nõukogude-aegset sümboolikat, kontrastiks aeg-ajalt suures plaanis näidatud Valge Maja ja sellel lehviv USA lipp. See on film ajast, mil kaks suurriiki jooksid võidu kosmosesse ja venelased ei peljanud katselendudeks kasutada loomi.

Juhtusin mõni päev tagasi lugema mingist ajakirjast intervjuud Nukuteatri juhi Meelis Paiga, kus viimane ütles, kuidas ta oli Sidney ooperiteatris ühtäkki tõdenud, et ilma hariduseta ei saa siin maailmas midagi. See tuli mulle Belka ja Strelka lugu vaadates meelde. Mitte et seal haridusega midagi pistmist olnuks, aga tohutu tahtejõud peab millegi saavutamiseks olema küll. Ja julgus unistada.

Võib-olla selle helge idee pärast ongi "Kosmosekoerad Belka ja Strelka" üsna vahva lastefilm. Päris mitmes mõttes võidab hea ju kurja ja halva. Aga parajalt sürr on see film ka ja 3D on hädine.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar