laupäev, 26. juuni 2010

Hollandi kuldaeg uhiuues muuseumis

Ma olen käinud kaks korda elus Amsterdamis ja esimesel korral oli üks eesmärk kindlasti külastada Van Goghi muuseumi. Vincent Van Goghi impressionistlikud maalid ja impressionism üldse on maalikunstis mu lemmikajastu. Eesotsas prantslastega. Samal ajal, kui Holland oli üks maailma võimsamaid riike, s.o 17. sajandil, oli kõrgaeg ka Madalmaade kunstis. Tänavu aasta mai alguses avati pärast pikka uuenduskuuri Luxembourgis Villa Vauban. See hoone on ehitatud 19. sajandil, aga nüüd on sellest saanud Luxembourgi kunstimuuseum.

Avanäituseks on "The Golden Age Reloaded". Eelmisel pühapäeval jalutasime seda näitust vaatama. Villa Vaubanis olin käinud korra varem ka - möödunud sügisel, kui maja meenutas pelgalt ehitustandrit. Aga muuseumiööl lubati külastajaid juba uut muuseumi piiluma. Nüüd siis oli veel värvilõhnalisse värskelt remonditud vanasse majja kokku kogutud aukartust äratav hulk ilusaid suuri maale, mis peaksid meeldima absoluutselt kõigile, sest need on nii päris, kui üldse olla saab. Ei mingit sürreaalsust, ei mingeid arusaamatuid kritseldusi või installatsioone. Remargi korras - mulle meeldib väga ka nüüdiskunst.

Maalid pärinevad muu hulgas ka Amsterdami kunstimuuseumist ja kuuldavasti käis Hollandi kuninganna ise ka näituse avamisel. Oma teise suure lemmiku Vermeeri maale ma ei leidnud, aga avastada oli seetõttu topelt. Väga ilus maja ja veel ilusam näitus!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar