esmaspäev, 30. jaanuar 2012

Saabastega kassi film

Vaieldamatult halvim kinoelamus 2011. aastal oli "Saabastega kassi" (Puss in Boots) multikas.

Vaatasin Eestis kinos dubleeritud versiooni ja seetõttu võib ju olla, et oma süü on ka dubleeringul, aga nii roppu filmi ei olegi ma vist varem näinud. Eriti kui arvestada, et tegu on ju lastefilmiga. Kas olen mina nii rikutud või mis, aga allapoole vööd nalju oli selles filmis ilmselgelt liiga palju.

Kui dubleering kõrvale jätta, siis sisu pole ju ollagi. Ühe tuntud muinasjututegelase ümber on välja mõeldud lugu, mis tegelikult ei kanna. Ei tohi unustada, et filmi on teinud "Shreki" tegijad ja Saabastega kass on tegelikult pärit samuti "Shrekist". Ju leidsid tegijad, et ükshaaval omaaegse kultusfilmi kõrvaltegelaste elu kajastada võiks olla hea idee. Saabastega kassi tahetakse kujutada justkui ülla rüütli ja musketärina, kellel minevikust varuks hüljatu ehk orvu saatus, raske lapsepõlv. Peale selle risti ja viletsusena varjuna kannul käiv reeturiks osutunud lapsepõlvesõber, kelle kinnisidee on saada kätte kuldmune munev tibu. Ei puudu ka kassil pead segi ajav emane kass ja röövlipaar, kus ohje hoiab võimukas naine.

Kui "Shrek" oli film, millest leidsid midagi nii täiskasvanud kui ka lapsed, siis "Saabastega kassi" puhul ei suuda ma üldse määratleda, kes selle sihtgrupp olla võiks. Hollywoodi rämps. Olin pärast filmi niivõrd tõre, et lubasin endale, et enam kunagi ei vaata 3D-d. See film tõestas veel kord, et enamasti ei ole 3D-efektides midagi niisugust, ilma milleta oleks kahemõõtmeline ekraanipilt halvem.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar