pühapäev, 6. veebruar 2011

Rapuntsel

Veider lugu selle filmi nimega. Originaalpealkiri on ju "Tangled", aga kinodes reklaamitakse seda ikka vana tuttava muinasjutu ("Rapuntsel") nimega. Ja mitte ainult eesti keeles. Iseasi, mis muinasjutust alles on jäänud ...

Olin juhtunud "Rapuntseli" kohta lugema enamasti ainult kiidusõnu ja seepärast tekkis kange tahtmine filmi just kinos vaadata. Originaalversioon (ehk dubleerimata versioon) jookseb siin praegu (veel?) ainult 2D kujul. Aga ma ei ole kunagi olnud 3D-filmide austaja. Mitte millestki ei tundnud 2D-d vaadates puudust. Arvatavasti oleks vaid jäljekütist hobuse liigutused efektsemad olnud ...

Täna, päev pärast filmi vaatamist, tunnen ikka veel, et sellest sai nüüd küll mu lemmikmultikas. Hästi vahva ja lõbusa sisuga film on tegelikult palju-palju rohkem kui pelgalt lastefilm. Ei mäleta, et oleksin kunagi varem multikat vaadates lahinal nutnud. Nüüd nutsin! Vist umbes kolmandiku filmist, kuigi südamest naerma ajavaid kohti oli pikemaks ajaks. Põhiline ikka, et selle multika süžee ei ole naiivne, vaid hämmastavalt realistlik. Teostuslikult on õnnestunud luua film, mis ühtviisi hästi meeldib nii väikestele kui ka suurtele.

Tähelepanuväärne on Alan Menkeni muusika. "I See the Light" kandideerib ka Oscarile.

Kellele tänapäevastatud variandid vanadest saksa muinasjuttudest ei meeldi, sellele ei pruugi ka see film meeldida. Kuigi minu arvates ei ole algsest "Rapuntseli" loost selles filmis säilinud muud kui tüdruku võlujõudu omavad juuksed. Muinasjutule omaselt on muidugi ka lõpp hea. Oeh, lihtsalt väga-väga hea film!

4 kommentaari:

  1. Kahel käel kirjutan alla :)
    Mina, kes ma pole üleüldse multikafänn, olin siiras vaimustuses ja kavatsen endale ka dvd soetada. Ma saan aru, et vaatasid originaalkeeles, mina vaatasin eestikeelset varianti ja sel korral ei teinud dubleerimine filmile sugugi viga, nagu tihti on juhtunud. Youtubest laule üle kuulates tundus isegi, et eestikeelsed olid ilusamad või igal juhul vähemalt sama head.

    VastaKustuta
  2. Jah, vaatasin originaalkeeles. Ma ei ole ka üldse multikasõber. Lapse või lastega käin aeg-ajalt kinos, et sõna otseses mõttes "olulisemad" multikad ära vaadata. Väga sageli on mul seal siis surmigav. :( Aga "Rapuntsel" on tõesti vaimustav!

    VastaKustuta
  3. Minule ka meeldis, kuigi mitte nii palju kui teile. Aga eriti just sellepärast, et Nele-Liis Vaiksoo ja Silvi Vrait laulsid nii hästi(Disneylikult sobivalt) ning see dublaaž oli üldse üli ootuste õnnestunud - Sergo Vares, Bonzo ja kes seal kõik veel olid.

    Muidu tegelikult rohkem selline plikade värk ikka :) Minule näiteks meeldisid Toy Story 3, Shrek 4 ja isegi Megemeel palju rohkem, a see MM Sulle Merleke vist üldse ei meeldinud, nagu lugesin - meil siiani veel mõned paroolid peres kasutusel, kuigi film sai vaadatud eelmisel aastal - näiteks "MUST MAMBA" < koos selle intonatsiooniga kuidas tegelane/näitleja seda ütleb :)

    Kui eelmise aasta multikatest veel soovitada midagi, siis prantslaste L'Illusioniste oli päris omapärane ja hea looga, aga ehk tsipa rohkem täiskasvanutele kui väikestele lastele...

    VastaKustuta
  4. "Megameel" ei meeldinud mulle jah üldse. Selline tüüpiline Hollywoodi multikas, mida vaadates ei jõudnud lõppu ära oodata. Kummalisel kombel ei ole ka laps sellest pärast filmi rääkinud, kuigi multikaid oleks ju õigem ikkagi hinnata selle järgi, kas lastele meeldib, mitte kas mulle (meile, täiskasvanuile) meeldib. Pärast filmi oli ta küll rahul. "Toy Storyt" ja "Shrek 4" ma pole näinud. Neid käis laps vaatamas ilma minuta. Aga "Toy Storyt" tuletatakse meil küll jätkuvalt (hea sõnaga) meelde. :)

    VastaKustuta