pühapäev, 14. veebruar 2010

Õhus või pilvedes

Heal komöödial peab olema sedavõrd sügav sisu, et naeru põhjustab kas ränk tõdemus elu absurdsuse pärast või jääb kandvaks eelkõige teema sügavus. See kehtib nii filmi kui ka teatri puhul. Minu jaoks.

Coca-Cola Plaza kodulehel nimetatakse filmi "Õhus" (Up in the Air) 2009. aasta kiidetuimaks filmis. See film on juba võitnud Kuldgloobuse parima stsenaariumi eest ja kandideerib praegu kuuele Oscarile, sh parima filmi Oscarile.

Esimeses lõigus mainitu kehtib eelkõige "Õhus" stsenaariumi puhul. Mul pole filmi aluseks olevast Kimi romaanist õrna aimugi, aga see peab ilmselt ka väga hea olema, kui stsenaarium on juba nii hea. Väga head näitlejatööd filmis on nagu kirss tordil - kokku tekib hästi harmooniline tervik, mida varjutab ehk ainult hollywoodlikkus. Aga see ongi Hollywoodi film.

"Õhus" näitab igast küljest jalad maast lahti viibimist, olgu selleks siis lendamine (sest lennujaamast lennujaama ja hotellist hotelli liigutakse) või kujutlus, et inimestesse ja elusse saab suhtuda üpris pealiskaudselt. Kuni pealiskaudsus muutub sügavateks tunneteks ja näiteks peategelane (George Clooney) prantsatab justkui pilvedest alla maa peale ja ühtäkki enam ei tea, mida edasi teha. Clooney tegelase (Ryan Bingham) ülesanne on konsultatsioonifirmas töötades pakkuda klientidele teenust, mis seisneb ettevõtete töötajate lahtilaskmises. Keeruline psühholoogiline ülesanne, sest ega koondamisteade ei rõõmusta enamasti kedagi. Ta saab oma rolliga suurepäraselt hakkama ja tundub igati nautivat elu, mis seisneb mööda USAd reisimises. Isiklikku elu tal rohkem ei paistagi olevat kui kerge flirt ja ilmselt juhusuhted. Kuni ühest suhtest kujuneb midagi enamat ... Kõrval kerkib esile nooruke agar kolleeg (Anna Kendrick), kes peaks juurutama uut tüüpi vallandamist - videokonverentsi käigus. Ja ainult eraeluline liin, milleks on Ryan Binghami õe pulmade ümber toimuv.

Nautisin väga suurepäraseid näitlejatöid. Sõnum, kuidas suurtes süsteemides, kõrgelt või kaugelt vaadates muutub inimene üha tähtsusetumaks, oli kirjutatud sisse peaaegu igasse stseeni. Pealiskaudsusesse võime iga kell ära uppuda ja pidevalt eemal olles või ringi lennates kaobki side tegeliku eluga.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar